Conceptul de „școală on-line” era pentru mulți un obiectiv îndepărtat pentru momentul în care tehnologia ar fi câștigat mai mult teren în viața societății. A venit momentul să ne dăm seama că este real, există și că va deveni parte din viața noastră.
Școala on-line și-a făcut loc în viața noastră aproape abuziv și reușind prin toate mijloacele să devină un consumator de energie a multor familii.
Mulți copii frecventează un program de afterschool, indiferent dacă existau în trecut ore în cadrul online sau fizic, la sediul școlii. Programul de afterschool înseamnă un program organizat după cursurile on-line, iar la Comunitatea Luca, detalii pe www.scoalaluca.ro sau pe pagina de Facebook – Școala Luca, ne dorim ca orele pe care copilul le petrece la noi să ajute învățarea, să fie semnificative, să producă plăcere.

În urma observațiilor din școala online am gândit un plan de acțiune pe care l-am pus în practică, astfel încât să reușim să ne organizăm cât mai bine.

Ce am observat?

• În privința copiilor am observat un amalgam de emoții precum frustrarea, neputința, plictisul, oboseala pe care cei mici nu o pot gestiona.
• În privința atitudinii observăm că cei mici merg mai departe, încearcă, nu se plâng de situația actuală, reușind să depună efort zi de zi.

Ce am facut?

1. Suntem alături de copii în ceea ce privește orele on-line și venim cu idei de îmbunătățire a modului de lucru pentru fiecare;
2. Deoarece stările celor mici sunt schimbătoare și spontane,suntem atenți la emotiilor lor;
3. Am suplimentat numărul de acces-point pentru o calitate mai mare a internetului;
4. Pentru ca fiecare copil să beneficieze de un spațiu de lucru în conformitate cu normele de distanțare fizică am achiziționat mobilier nou și am organizat spațiul;
5. Am aranjat orarul echipei care asigură curățenia și igienizarea spațiilor din instituție (cu soluții și lămpi);
6. Cadrele didactice au primit îndrumare pentru a oferi suport în toate situațiile tehnice posibile și imposibile pe care copiii le pot întâmpina;
7. Am introdus un canal nou de comunicare pentru a reuși să comunicăm cu părinții într-un mod rapid, facil și organizat;
8. Ne adaptăm din mers schimbărilor care apar de pe o zi pe alta

Este evident că școala on-line va deveni parte integrantă din procesul educațional. Știm și vedem zi de zi care sunt piedicile pe care le întâmpinăm cu acest nou mod de învățare dar este datoria noastră să găsim soluții prin care acest proces să fie mai ușor și atrăgător pentru elevi.

Noi, adulții, suntem cei care le formăm atitudinea potrivită. Ar fi incorect să le insuflăm ideea că școala on-line e dificilă și incomodă.

Atitudinea pozitivă este un pașaport spre zile mai bune! De noi depinde ce tip de informații le transmitem copiilor. Traversăm cu toții o perioadă nemaiîntâlnită, nouă și dificilă, dar mergem mai departe, cu convingerea că

#totulvafibine

#theschoolmustgoon

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *